Een passie voor auto’s, secuur in zijn werk en een stiekeme droom om later een Koenigsegg Agera RS te hebben. Jesse is onze lopende auto-encyclopedie op kantoor. Leer hem hieronder kennen!

Jesse, je staat niet graag op voorgrond. Wat doe jij juist achter de schermen?

Ik voel me prima op m’n plek bij Lease, voornamelijk achter de schermen. Daar gebeurt ook veel meer dan mensen vaak denken. Ik regel onder andere het koppelen en verwerken van facturen (samen met collega Diana), het controleren van investeringsfacturen van nieuwe leasevoertuigen aan de hand van de offerte en calculatie, het inzetten van nieuwe leasecontracten en ik houd me bezig met brandstoffen, boetes en bijvoorbeeld tol. Veel van dat werk doe ik samen met Erwin, omdat we vaak met een vier-ogenprincipe werken. Het moet gewoon kloppen, dat vind ik belangrijk. En dat past bij mij — secuur werken, in de luwte, maar wel onmisbaar voor het team.

Wat gaf voor jou de doorslag om bij Bourguignon Lease te komen werken?

Via collega Dennis kreeg ik te horen dat Lease serieus op zoek was en dat gaf mij ook het vertrouwen. Wat voor mij het zwaarst woog, was de sfeer: die is hier gewoon goed. Het is een klein team, er zijn korte lijnen en ik krijg de ruimte om dingen op mijn eigen manier te doen of iets nieuws uit te proberen. Dat past bij me. Af en toe kan ik ook bijspringen bij de Verhuur, gewoon om even wat anders om me heen te hebben dan het beeldscherm én anderen te helpen.

We weten dat je hart sneller gaat kloppen op de Nürburgring. Wat gebeurt er met jou op het moment dat je die baan oprijdt?

Dat is lastig uit te leggen, maar het voelt als thuiskomen. De Nürburgring is niet alleen maar racen, het is het hele plaatje: een weekend weg met vrienden, mooie omgeving, lekker eten en iedereen daar deelt dezelfde passie. Het is ook geen wedstrijd, het is een ervaring. Sinds 2022 ga ik er meerdere keren per jaar naartoe, altijd met mijn eigen auto. Vroeger vond ik bootjes helemaal leuk, maar toen ik eenmaal mijn rijbewijs haalde en een Mazda MX-5 NA kocht, was het klaar. Vanaf dat moment werden auto’s mijn passie. Samen met een vriend heb ik een loods met een brug, dus sleutelen doe ik zo nu en dan, al gaat het mij vooral om het rijden zelf.

Stel, geld speelt geen rol en je mag één auto voor altijd in je garage hebben. Welke kies je?

Ik ben een auto liefhebber in hart en nieren en dus niet gebonden aan één merk. Maar als ik moet kiezen: een Lamborghini Aventador SV, een Koenigsegg Agera RS of een Nissan Skyline R34 GT-R. Ja ik weet het, ik kan eigenlijk niet kiezen. Wanneer ik een auto heb gekocht, houd ik ook alles bij: van marktontwikkelingen tot waardes. Vrienden noemen me ook weleens een wandelende auto-encyclopedie omdat ik er zoveel mee bezig ben. Mijn liefde voor auto’s is begonnen met Japanse auto’s. Dit is inmiddels een cult geworden dus die markt staat volledig op zijn kop. Het vinden van auto’s met échte verbrandingsmotoren wordt lastig gemaakt in verband met de opkomst van de elektrische auto’s. Dat vind ik wel jammer.

Wat doe je graag als je even helemaal níet met auto’s bezig bent?

Dan zit ik op de motor of ben ik met vrienden op pad. Het hoeft allemaal niet groots te zijn, maar gewoon samen zijn, gezelligheid en leuke dingen doen. Die afwisseling vind ik belangrijk. Ik vind het ook mooi om naar het buitenland te gaan om nieuwe plekken te ontdekken of een roadtrip te maken. Rijden in het buitenland is altijd een mooie ervaring, met de auto of op de motor.

Je hebt aardig wat auto’s op je naam gehad. Heb je van bepaalde auto’s ook spijt dat je die hebt verkocht?

In principe heb ik nooit echt spijt van het (door)verkopen van mijn auto’s, dat hoort erbij. Maar als ik terugdenk aan mijn Mitsubishi Lancer Evolution, dan had ik die eigenlijk nooit willen laten gaan. Het was zo’n zeldzaam exemplaar en het hele traject maakte het extra bijzonder. Ik heb hem blind gekocht in Japan en ik weet nog precies het moment dat ik hem voor het eerst zag op Nederlandse bodem. Dat was heel gaaf. Het was niet zomaar een aankoop, het was een avontuur van begin tot eind. Juist daardoor kreeg die auto voor mij emotionele waarde. Uiteindelijk heb ik er weer prachtige auto’s voor teruggekregen maar de Evo blijft speciaal.