Schade, pech, verzekeringen & boetes
Ik heb pech, schade of een ongeval. Wat moet ik doen?

Bij pech, schade of een ongeval kunt u onze Nationale- en Internationale Hulpdienst bellen. Deze staat 7 dagen per week en 24 uur per dag paraat voor onze berijders.

Onze hulpdiensten kunt u telefonisch bereiken:
Nederland: 058 – 3031234
Buitenland: 0031 58 – 3031234

Ik heb schade gereden, waar moet ik dit melden?

We onderscheiden twee soorten schade: schade met een tegenpartij of eenzijdige schade.

Schade met een tegenpartij
Heeft u schade en was daarbij een tegenpartij betrokken? Download dan het Europees Schadeformulier, vul deze in en stuur dit formulier zo snel mogelijk per mail of post naar Bourguignon Lease.

Bourguignon Lease
Jupiterweg 5A
8938 AD Leeuwarden
schadeblv@bourguignon.nl

Eenzijdige schade
Bij eenzijdige schade vragen we u om het online schadeformulier in te vullen.

Ik heb ruitschade met mijn leaseauto, wat moet ik doen?

Indien uw ruit beschadigd is, is het zaak deze zo snel mogelijk te laten repareren.  Er zijn kosten verbonden aan ruitreparaties. Bij het vervangen van de ruit is een eigen risico van toepassing. U moet de ruitreparatie of schade wel bij ons melden dit kan per mail schadeblv@bourguignon.nl. Voor het herstellen van uw ruit kunt u direct een afspraak maken bij een Schadenet of Autototaalglas vestiging bij u in de buurt.

Ik wil een schadevrij rijden verklaring, waar kan ik die opvragen?

U kunt bij Bourguignon Lease deze verklaring opvragen. In deze verklaring staan eventuele schades die u heeft gereden in de periode dat u de auto van ons leasede.

Ga naar het aanvraagformulier schadevrij rijden verklaring

Ik heb een bekeuring, hoe gaat Bourguignon Lease daarmee om?

Om onnodige verhogingen te voorkomen, betaalt Bourguignon Lease uw bekeuring aan de verbalisant en brengt deze vervolgens in rekening bij de Lessee. U ontvangt altijd een kopie van de rekening.

Wat is een transactievoorstel?

Als u verdacht wordt van het plegen van een strafbaar feit, kan het Openbaar Ministerie (OM) of de politie u een transactievoorstel aanbieden. Het CJIB zorgt voor het versturen en innen van het transactievoorstel.

Reparatie & onderhoud
Ik heb ruitschade met mijn leaseauto, wat moet ik doen?

Indien uw ruit beschadigd is, is het zaak deze zo snel mogelijk te laten repareren.  Er zijn kosten verbonden aan ruitreparaties. Bij het vervangen van de ruit is een eigen risico van toepassing. U moet de ruitreparatie of schade wel bij ons melden dit kan per mail schadeblv@bourguignon.nl. Voor het herstellen van uw ruit kunt u direct een afspraak maken bij een Schadenet of Autototaalglas vestiging bij u in de buurt.

Dient reparatie altijd door een dealer uitgevoerd te worden?

Onderhoud en reparatie dient door een erkend (service)dealer te worden uitgevoerd. Dit in verband met het behouden van garantie en coulance.

Mijn leaseauto moet voor onderhoud/reparatie, krijg ik nu vervangend vervoer?

Indien ‘vervangend vervoer per direct’ in uw contract is opgenomen, krijgt u een vervangende auto ter beschikking. In andere gevallen wordt het vervangend vervoer doorbelast.

Kosten en keuze leaseauto
Waar moet ik op letten bij het uitzoeken van een leaseauto?

Het uitzoeken van een nieuwe leaseauto is altijd een hele klus. Welke opties, kleur en uitvoering zal ik nemen? Onze lease adviseurs helpen u met het uitzoeken van een leaseauto, om zo gezamenlijk het meest uit uw leasebudget te halen.

Uit welke automerken kan ik kiezen?

We zijn een merkonafhankelijke leasemaatschappij. U kunt bij ons in principe uit alle automerken, modellen en transmissies kiezen. Onze lease adviseurs kijken samen met u naar uw situatie, behoeften en financiële middelen om een weloverwogen keuze te maken.

Wat kost een leaseauto?

De kosten van een leaseauto zijn afhankelijk van diverse factoren. Hierbij kunt u denken aan restwaarde, jaarkilometrage, leasevorm, etc. Via onze lease adviseurs kunt u altijd een kostenindicatie aanvragen.

Kunnen jullie mij helpen bij het uitzoeken en bestellen van mijn leaseauto?

Jazeker! Onze lease adviseurs helpen je bij het uitzoeken en bestellen van uw leaseauto. Samen kijken we welke leaseauto het beste bij uw wensen past.

Ik wil me vrijblijvend laten adviseren, waar moet ik zijn?

U kunt het beste contact opnemen met één van onze lease adviseurs. Zij staan van maandag tot vrijdag tussen 08:00- 17:00 uur voor u klaar. Bel met 058 – 2847040 voor meer informatie of om een vrijblijvende afspraak in te plannen.

Ik heb een leaseauto per direct nodig, er is echter een levertijd, is er ook een regeling voor de tussenperiode?

Ja, dit is mogelijk. Wij kunnen voor de overbruggingsperiode tijdelijk vervoer voor u regelen. Indien u direct u definitieve leaseauto wilt, is het mogelijk om te kiezen voor een voorraadauto of een occasion.

Zakelijke lease
Welke zakelijke leasevormen zijn er?

We bieden verschillende zakelijke leasevormen aan, daarbinnen is maatwerk mogelijk. Kunt u niet een geschikte leaseoplossing vinden neem dan contact op met onze lease adviseurs. Zij kunnen samen met u kijken welke andere mogelijkheden er zijn.

Waar vind ik de zakelijke lease voorwaarden?

De zakelijke lease voorwaarden worden toegespitst op uw situatie. Vraag de algemene voorwaarden en eventuele aanvullende voorwaarden bij één van onze lease adviseurs aan door te bellen met 058 – 2847040.

Hoe bereken ik mijn bijtelling of leaseprijs?

Het berekenen van een leaseprijs is maatwerk en kunt u bij ons opvragen. Bij iedere offerte vermelden wij de fiscale waarde waarover uw bijtelling wordt berekend. Wat dit voor u persoonlijk betekend kunt u het beste navragen bij uw salarisadministratie.

> Lees meer over de actuele regels rondom bijtelling

Wanneer val ik onder welk type zakelijke leasecontract?

Onze lease adviseurs kijken samen met u naar uw situatie en welke leasevorm daar het beste bij past. Bij het afsluiten van het leasecontract wordt bepaald welke componenten in het leasecontract worden opgenomen. Deze afspraken kunt u terugvinden op de opdrachtbevestiging.

Kan ik een zakelijke leasecontract overnemen?

Het is mogelijk om een leasecontract over te nemen na wederzijdse goedkeuring en een financiële toetsing van uw bedrijf.

Waar ben ik voor verzekerd tijdens werk- en privégebruik in binnen- of buitenland?

Indien de verzekering is meegenomen in uw leasecontract is de auto bij ons allrisk verzekerd. Dit is inclusief een inzittendenverzekering. Op verzoek ontvangt u van ons een groene kaart met de verzekeringsgegevens.

Ik ben zzp’er, onder welke voorwaarden kan ik een zakelijke auto leasen?

Na een financiële toetsing van uw bedrijf is het mogelijk als zzp’er een auto te leasen bij Bourguignon Lease. Eventueel werken wij met een aanbetaling.

Ik wil mijn zakelijke leaseauto ook voor privé gebruiken, mag dit?

Dit kunt u overleggen met uw werkgever. Fiscale gevolgen van het privégebruik zijn voor uw eigen rekening.

Mag mijn partner ook gebruik maken van mijn zakelijke leaseauto?

Iedereen met een geldig Nederland rijbewijs mag gebruik maken van de leaseauto. De vaste berijder blijft echter wel de eindverantwoordelijke voor de leaseauto.

Ik werk in Nederland voor een buitenlandse werkgever, kan ik bij Bourguignon Lease een zakelijke leasecontract krijgen?

Nee, wij sluiten alleen leasecontracten af met bedrijven die in Nederland zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Mag een werkgever een blackbox in de door mij gebruikte zakelijke auto plaatsen?

Het is toegestaan een blackbox in de auto te plaatsen. Dit dient wel vooraf bij Bourguignon Lease te worden aangevraagd.

Private lease
Wat is private lease?

Private lease is een vorm van operationele lease speciaal voor particulieren. U kiest een nieuwe auto en sluit daarvoor een leasecontract af op basis van een vooraf afgesproken looptijd en kilometrage. Vervolgens betaalt u maandelijks een vast bedrag aan ons waarin alle autokosten zijn inbegrepen, behalve de brandstofkosten deze zijn voor uw eigen rekening. Na afloop van het leasecontract levert u de auto gewoon weer in, zonder overnameverplichting.

Wat is voordeliger: private lease of kopen?

Vaak is privé een auto leasen veel voordeliger dan het werkelijk aanschaffen van een auto. Helemaal wanneer u graag rijdt in één van de nieuwste auto’s, wilt besparen op brandstofkosten of een vast bedrag per maand wil betalen incl. alle autokosten zoals afschrijving, rente, onderhoud, reparatie. Onze private leaseprijzen zijn altijd inclusief 21% btw.

Zitten er ook bepaalde voorwaarden aan private lease?

Bij een private leasecontract horen eerlijke algemene voorwaarden welke tot stand zijn gekomen in samenwerking met de Consumentenbond. Bij ons geen geen addertjes onder het gras. We hebben onze voorwaarden duidelijk omschreven, waar wij ons als leasemaatschappij aan dienen te houden.

Algemene Voorwaarden Keurmerk Private Lease
Aanvullende Voorwaarden private lease

Hebben jullie het keurmerk private lease?

Ja, Bourguignon Lease draagt het Keurmerk Private Lease. Dat betekent dat u vertrouwd bij ons uw auto leaset. Bekijk hier de algemene voorwaarden Keurmerk Private Lease en onze aanvullende voorwaarden private lease

 

 

Welke zaken zitten er allemaal bij een private lease contract inbegrepen?

Bourguignon Lease biedt u duidelijk inzicht in welke zaken er allemaal in de leaseprijs zitten: afschrijving, rente, reparatie, onderhoud en banden, verzekering, houderschapsbelasting, vervangend vervoer na 72 uur en de hulpdienst 24/7.

Welke toetsing vindt er vooraf plaats?

Wij vragen om een kopie van uw rijbewijs en NAW-gegevens. Met deze informatie wordt de aanvraag doorgezet naar EDR Credit Services, die voor Bourguignon Lease de inkomenstoetsing zal uitvoeren. U ontvangt vervolgens van EDR een e-mail, waarin u wordt gevraagd middels een link uw financiële gegevens in te voeren en/of te uploaden zoals een salarisspecificatie en bankafschrift (voorzien van de NAW-gegevens). Het is aannemelijk dat u daarna nog gebeld wordt door EDR voor het verkrijgen van aanvullende informatie.

Staat het leasetarief vast tijdens de gehele leaseperiode?

Het private leasebedrag staat in principe vast gedurende de contractperiode. Het leasebedrag kan alleen veranderen als de verzekeringspremie wijzigt of de belastingen door de overheid worden verhoogd. Denk aan de houderschapsbelasting, de assurantiebelasting of de BTW. Ook als u fors meer of minder kilometers per jaar rijdt zal dit invloed hebben op uw maandelijkse leasebedrag. We zullen op dat moment het leasecontract herzien en opnieuw uw maandbedrag berekenen zodat u een leasecontract hebt dat past bij uw behoeftes.

Let op: Volgens het Belastingplan 2020 wordt de korting op de motorrijtuigenbelasting voor elektrische auto’s en plug-in hybrides vanaf 1 januari 2025 afgebouwd. Dit betekent dat het termijnbedrag vanaf 1 januari 2025 kan stijgen gedurende de looptijd van uw leasecontract.

Wat bedoelen jullie met een all-in private leaseprijs?

Met all-in bedoelen we ook écht all-in. U betaalt een vast maandelijks tarief waarin: afschrijving en rente, reparatie, onderhoud en banden (winterbanden leverbaar tegen een meerprijs), schadeherstel, houderschapsbelasting, allrisk autoverzekering incl. Ongevallen Inzittende Verzekering, pechhulp in heel Europa, vervangend vervoer na 72 uur bij onderhoud en reparatie inclusief BTW en BPM. zijn opgenomen. Alleen de brandstofkosten betaalt u apart.

Bij niet-verhaalbare schades kost het u alléén uw eigen risico (€ 250,- per schadegeval). Eventuele extra’s zoals winterbanden (v.a. € 15,- p.m.) zijn ook leverbaar tegen een meerprijs.

Hoe zit het met bijtelling bij private lease?

Bij ons is er bij private lease is er geen sprake van bijtelling. Er is enkel sprake van bijtelling wanneer uw werkgever een leaseauto aan u ter beschikking stelt, of wanneer uw werkgever de volledige kosten van uw private lease auto vergoedt.

Word ik geregistreerd bij het BKR (Bureau Krediet Registratie)?

Ja, bij het sluiten van een private leasecontract wordt het leasecontract geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel. Daarnaast geven wij een betalingsachterstand van 60 dagen door aan BKR. Hiermee willen wij en het BKR voorkomen dat u problemen krijgt door te veel schulden. Bij het afsluiten van het leasecontract wordt 65% van het totaal van de leasetermijnen doorgegeven aan de BKR.

Rekenvoorbeeld 1:
Stel u leaset via private lease een auto voor € 238,- per maand, op basis van 48 maanden / 10.000 kilometer per jaar. Dan wordt het bedrag als volgt berekend: 48 maanden x € 238,- x 65% = € 7.426,-. Dit bedrag wordt doorgegeven aan het BKR. Kijk voor meer informatie op www.bkr.nl.

Is er sprake van een aanbetaling of borg?

Wij kunnen vooraf om een borg vragen van 1 tot maximaal 3 maandtermijnen. De definitieve hoogte is afhankelijk van het type auto en het door ons ingeschatte risico. De borg krijgt u aan het einde van uw private leasecontract terug.

Hoe worden mijn gereden kilometers verrekend?

Bij Bourguignon Lease rekenen we standaard met 10.000 km per jaar en dit is uit te breiden tot een maximum van 30.000 km per jaar. Rijdt u meer dan het vastgestelde aantal kilometers? Dan rekenen we deze kilometers af tegen het meer-kilometer bedrag zoals vermeld op uw private leasecontract. We rekenen met een jaarkilometrage, dus in de tussentijd maakt het niet uit hoeveel kilometers u maakt. Gaat u bijvoorbeeld met de auto op vakantie en rijdt u 3.000 km in drie weken? Dan kunt u de overige 7.000 kilometers verdeeld over het jaar verrijden.

Wat gebeurt er als ik meer kilometers rij dan in mijn contract staat weergegeven?

Wanneer u meer kilometers rijdt dan in uw private leasecontract staat weergegeven, worden jaarlijks de meer kilometers met u afgerekend. Is de afwijking fors en structureel, dan zullen we het private leasecontract herzien en het maandbedrag opnieuw berekenen. Zo is het private leasecontract altijd afgestemd op uw situatie.

Zijn er verplichtingen ten aanzien van het onderhoud?

Ja, het is verplicht om de auto te onderhouden bij uw leverende dealer. Daarnaast dient u ervoor te zorgen dat de private leaseauto wordt onderhouden volgens het serviceboekje van het voertuig.

Op welke wijze is de private leaseauto verzekerd?

Al onze voertuigen worden All-risk (WA-Casco) verzekerd met aanvullend een Schade Verzekering Inzittende (SIV). Bij niet verhaalbare schade geldt een eigen risico van slechts € 250,- per schadegeval, waarbij er geen sprake is van een bonus/malus-systeem. Dit betekent dat uw verzekeringstarief niet verhoogd wordt na een gereden schade. Rijd u binnen 12 maanden 2 keer schade? Dan wordt het eigen risico verhoogd naar € 1.000,- per schadegeval.

Mag ik de private leaseauto ook zelf verzekeren?

Nee, de private leaseauto wordt verzekerd door Bourguignon Lease.

Wat als ik de maandelijkse leasekosten niet kan betalen?

Samen met u bekijken en beoordelen wij hoeveel u wilt en kunt betalen voor uw private leaseauto. Hiermee bieden wij u de zekerheid dat u de maandelijkse leasekosten zonder problemen kunt betalen.

Heb ik de mogelijkheid om terug te komen op mijn beslissing?

Om u de juiste keuze te laten maken om straks zorgeloos te kunnen rijden, bieden wij u een bedenktijd van 14 dagen.

Wat gebeurt er met de private leaseauto aan het einde van de contractperiode?

Na afloop van het private leasecontract levert u de auto weer in bij Bourguignon Lease. U bent dus niet verplicht om de auto over te nemen. Indien u dit wél wenst, krijgt u de eerste mogelijkheid om het voertuig over te nemen.

Wat zijn de kosten wanneer ik mijn private leasecontract voortijdig wil beëindigen?

Vanaf de eerste dag van het tweede jaar van de leaseperiode bedraagt de opzeggingsvergoeding maximaal 50% van de nog resterende leasetermijnen.

Rekenvoorbeeld 1:
Uw private leasetermijn bedraagt € 238,- euro op basis van 10.000 km/jaar, met een looptijd van 48 maanden. U wilt met ingang van de zestiende maand opzeggen. De opzeggingsvergoeding bedraagt dan maximaal: 50% x (48-16+1) x 238 = € 3.927,-. Wilt u opzeggen in het eerste jaar, dan bedraagt de opzeggingsvergoeding 100% van de resterende termijnen tot 12 maanden, vermeerderd met 50% van de resterende termijnen na 12 maanden.

Rekenvoorbeeld 2:
Uw private leasetermijn bedraagt € 238,- euro op basis van 10.000 km/jaar, met een looptijd van 48 maanden. Uw wilt met ingang van de zevende maand opzeggen. De opzeggingsvergoeding bedraagt dan maximaal: 100% x (12-7+1) x 238 + 50% x (48-12) x 238 = 1428 + 4284 = € 5.712,-. In beide gevallen geldt een opzegtermijn van minimaal 1 maand.

De opzeggingsvergoeding zal echter nooit hoger zijn dan het verschil tussen de gezamenlijke termijnbedragen, die reeds zijn betaald en nog betaald moeten worden tot het moment van opzegging, en de gezamenlijke hogere termijnbedragen die betaald hadden moeten worden als direct de leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan.

Rekenvoorbeeld 3
Plafondberekening op basis van rekenvoorbeeld 1:
Uw private leasetermijn bedraagt € 238,- euro op basis van 10.000 km/jaar, met een looptijd van 48 maanden. U wilt met ingang van de zestiende maand opzeggen. De opzeggingsvergoeding bedraagt dan maximaal: 50% x (48-16+1) x 238 = € 3.927,-

Wanneer de leaseovereenkomst aangegaan zou zijn geweest op basis van 15 maanden en 10.000 km/jaar, dan zou het leasetermijn € 450,- zijn geweest. Het plafond bedraagt dan: (450-238) x 15 = € 3.180,-.

U betaalt altijd de laagste prijs, in dit geval dus het plafond.

Onder welke omstandigheden kan ik mijn private leasecontract kosteloos beëindigen?

Kosteloos ontbinden van het private leasecontract is mogelijk bij gedwongen ontslag, bij blijvende invaliditeit of bij overlijden.

Wat gebeurt er met mijn lesaeauto aan het einde van de contractperiode?

Het voertuig blijft eigendom van Bourguignon Lease en gaat na einde van de contractperiode terug naar de leasemaatschappij. U bent dus niet verplicht om de leaseauto over te nemen. Indien u dit wenst, krijgt u als eerste mogelijkheid om de leaseauto over te nemen. Bij inname van uw private leaseauto wordt een voertuiginspectie uitgevoerd. Bij het inleveren van uw leaseauto vragen wij u om een aantal zaken mee te nemen. De voorwaarden kunt u teruglezen in ons innameprotocol.

Waar kan ik alle private lease voorwaarden vinden en bekijken?

U kunt alle voorwaarden en documenten vinden bij private lease. Voor het gemak kunt u de documenten ook hieronder downloaden.

Algemene Voorwaarden Keurmerk Private Lease
Aanvullende Voorwaarden Keurmerk Private Lease
Verzekeringsvoorwaarden
Innameprotocol
Privacybeleid

Wat kan ik doen als ik een klacht heb?

Bourguignon Lease streeft ernaar alle dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren. Daarbij spelen onder meer inhoud, bereikbaarheid, snelheid van werken, bejegening en informatievoorziening een rol. Bent u onverhoopt toch ontevreden over de dienstverlening of wilt u een klacht indienen? Om verzekerd te zijn van een goede afhandeling van de klacht vragen we u uw klacht in te dienen heeft Bourguignon Lease een duidelijke klachtenprocedure. Een klacht indienen per telefoon kan per via telefoonnummer 058 – 284 7040, via klachtenblv@bourguignon.nl.

Waar vind ik jullie privacy beleid?

U vindt ons privacybeleid hier.

Service & contract
Tankpas kwijt of stuk?

Vraag een nieuwe tankpas aan via het online formulier.

Ik wil graag tanken met een tankpas, kan ik die bij jullie aanvragen?

Ja, zakelijke lease rijders kunnen bij ons een tankpas aanvragen via uw lease adviseur of het online formulier.

Waar kan ik gebruik maken van mijn tankpas?

Wanneer een tankpas is opgenomen in uw zakelijke leasecontract, krijgt u van ons de beschikking over een tankpas van Travelcard. Hiermee kunt u vrijwel bij alle pompstations in Nederland tanken. Op aanvraag is ook een internationale tankpas van Travelcard verkrijgbaar. Op de tankpas zijn tevens faciliteiten als wasstraat, parkeren via Yellowbrick en betalen tolwegen in te schakelen. Indien u dit wilt kunt u dat aangeven bij uw lease adviseur.

Ik wil mijn kilometerstand doorgeven, hoe kan ik dit doen?

U kunt uw kilometerstand doorgeven aan uw leaseadviseur of door het online formulier in te vullen.

Hoe werkt de kilometerregistratie, en wie moet dit bijhouden?

Bij zakelijke lease houden we uw kilometerstand op verschillende manieren bij. Door middel van de kilometerstand die u doorgeeft bij het tanken, tijdens het herstel van schade of bij onderhoud. Heeft u een jaar geen onderhoud hoeven plegen of schade gereden? Dan ontvangt u een mail met het verzoek om de kilometerstand door te geven.

Heeft u geen bijtelling voor privékilometers bij uw zakelijke lease? Dan mag u op jaarbasis niet meer dan 500 kilometer privé rijden. Dit dient u te kunnen aantonen met de kilometerregistratie.

Leaset u privé een auto bij ons? Dan ontvangt u één keer per jaar een mail van ons met het verzoek om uw kilometerstand door te geven.

U kunt uw kilometerstand online aan ons doorgeven middels het online formulier.

Ik ben verhuisd, waar geef ik mijn adreswijziging door?

U kunt uw adreswijziging doorgeven door dit per mail aan uw adviseur door te geven of het online formulier in te vullen. Ga naar het online formulier.

Mijn e-mailadres is gewijzigd, waar moet ik dit doorgeven?

U kunt uw nieuwe e-mailadres doorgeven aan uw adviseur of het formulier invullen. Ga naar het online formulier

Kan ik ook winterbanden in mijn leasecontract laten opnemen?

Dit hangt af van wat er is opgenomen in uw leasecontract. Zomer- en/of winterbanden kunnen als optie worden meegenomen in uw leasecontract. Als dit het geval is komt u in aanmerking voor winterbanden. Zit dit niet bij uw contract in dan kunnen wij tegen een geringe meerprijs deze banden aanbieden. Vraag bij uw lease adviseur naar de mogelijkheden en voorwaarden.

Ik heb nog geen groene kaart, wat is een groene kaart?

Een groene kaart is een internationaal verzekeringsbewijs waarmee u kunt aantonen dat de auto verzekerd is en in welke landen dit geldt. Tegenwoordig is het niet meer verplicht om de groene kaart in de auto te hebben. Wij sturen de groene kaart op naar het opgegeven adres van de berijder.

Geen groene kaart ontvangen? U kunt deze online aanvragen via het online formulier.

Is een groene kaart verplicht? Waar kan ik de groene kaart aanvragen?

Het is verplicht om een groene kaart bij uw voertuig te hebben. Op die manier kan de politie binnen de Europese Unie controleren bij bijv. de RDW in Nederland of een voertuig verzekerd is. Least u een auto bij ons, dan krijgt u de groene kaart toegestuurd. U dient de groene kaart te allen tijde bij de hand te hebben als u in uw voertuig rijdt.

In veel landen is het niet meer verplicht om de groene kaart in de auto mee te nemen en is een kopie op de mail voldoende. Steeds meer verzekeraars versturen daarom deze kaart per e-mail. U ontvangt van ons de groene kaart op het adres dat bekend is. Heeft u de groene kaart niet ontvangen, informeer dan even bij uw lease adviseur of vraag hem online aan.

Moet ik voor mijn aanhangwagen of caravan een aparte groene kaart hebben?

Ja, de groene kaart die aan u is verstrekt is alleen voor uw leaseauto. Een groene kaart voor uw aanhangwagen of caravan kunt u apart bij ons aanvragen via uw lease adviseur. Zolang uw aanhangwagen of caravan gekoppeld is aan uw leaseauto is deze gedekt door onze WA-verzekering. Een aanhanger of caravan valt nooit onder de all-risk dekking van de leaseauto.

Ik wil graag de fiscale waarde van mijn auto opvragen, kan dit bij jullie?

Ja, u kunt bij ons de fiscale waarde van uw leaseauto opvragen door het online formulier in te vullen.

Wagenparkbeheer
Kan ik mijn wagenpark online bij jullie beheren?

Ja dat kan! Bij het beheren van een wagenpark, groot of klein, komen er allerlei zaken op uw pad. In het beheer gaat over het algemeen veel tijd zitten. Op dat gebied willen wij u graag ontzorgen. Online kunnen u en uw berijders allerlei zaken zelf regelen. Tevens kunt u via Fleetinfo uw wagenpark in de gaten houden om eventuele afwijkingen voortijdig te signaleren.

Heeft u nog geen inloggegevens? Neem dan contact met uw lease adviseur op.

 

 

Ik wil een berijderswisseling doorgeven, waar kan ik dit doen?

U kunt de berijderswisseling doorgeven bij uw lease adviseur.

Inleveren leaseauto
Wanneer en hoe moet ik mijn leaseauto inleveren?

In overleg met uw leaseadviseur wordt de einddatum van uw leasecontract bepaald. Samen kijken we of u de leaseauto inlevert of van ons overneemt. Wanneer u besluit om de leaseauto bij ons in te leveren dient deze volgens het innameprotocol te worden afgeleverd bij Bourguignon Lease.

Meer informatie over het inleveren van uw leaseauto

Wat moet ik inleveren bij het inleveren van mijn leaseauto?

Bij het inleveren van uw leaseauto is het innameprotocol van toepassing. We vragen u de volgende zaken in te leveren: het kentekenbewijs, de groene kaart, het onderhoudsboekje, (reserve)sleutels en alle accessoires die zijn opgenomen in te leveren. Ook eventuele software voor het navigatiesysteem, een codekaart, APK-bewijs, winter- en zomerbanden dienen te worden ingeleverd wanneer van toepassing.

Wat gebeurt er als één van de in te leveren items ontbreekt?

Er zullen kosten in rekening worden gebracht.

  • Ontbreken winter/zomerbandenset € 85,00
  • Ontbreken kentekenbewijs € 50,00
  • Ontbreken tweede sleutel € 150,00
  • Ontbreken accessoires € werkelijke prijs

Alle bedragen zijn excl. 21% btw.

Hoe gaan jullie om met eventuele schade bij inlevering van mijn leaseauto?

Bij inlevering wordt uw leaseauto gecontroleerd op schade aan de hand van het innameprotocol. Opname van eventuele schades wordt altijd bij ons op locatie in Leeuwarden gedaan.

Zijn er kosten verbonden aan het inleveren van mijn leaseauto?

Bij het innemen van de leaseauto kijken we samen naar de status van de auto. Extra kosten zullen altijd vooraf overlegd worden. Dit kunnen kosten zijn voor:

  • Schoonmaken auto €100,00
  • Verwijderen belettering personenwagens en kleine bestelwagens € 125,00
  • Verwijderen belettering grote bedrijfswagens € 175,00
  • Ophalen auto tot 100km € 50,00
  • Ophalen auto >100km in Nederland € 100,00
  • Brandstofkosten € werkelijke prijs
Klachten
Ik heb een klacht, waar kan ik die melden?

Bourguignon Lease streeft ernaar alle dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren. Daarbij spelen onder meer flexibiliteit, transparantie en informatievoorziening een rol. Bent u ontevreden over uw zakelijke of private lease bij Bourguignon Lease? Neem dan contact met ons op. Wij beschouwen uw klacht als een uitgelezen kans om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren, zodat wij u en onze klanten beter kunnen adviseren en informeren.

Omschrijf duidelijk uw klacht en waarom u niet tevreden bent. Vermeld daarnaast altijd uw persoonlijke gegevens en het kenteken van uw auto. Na ontvangst van uw klacht streven wij ernaar binnen één werkdag contact met u op te nemen en binnen vijf werkdagen uw klacht te hebben afgehandeld.

U kunt telefonisch een klacht indienen via 058-2847040 of per mail via klachtenblv@bourguignon.nl.

Mocht blijken dat wij naar uw inzicht niet tot een geschikte afhandeling zijn gekomen, kunt u zich richten tot: Geschillencommissie, Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Website: www.degeschillencommissie.nl.

Over Bourguignon Lease
Waar vind ik Bourguignon Lease?

Bourguignon Lease heeft twee vestigingen. U vindt ons in Leeuwarden aan de Jupiterweg 15 of in Groningen aan de Wismarweg 22b.

 

Kunt u het antwoord niet vinden? Stel u vraag aan onze lease adviseurs
Bel 058 - 284 70 40 Ma t/m vr 08.00 - 17.00 uur
Plan een adviesgesprek Direct geregeld
Of stuur ons een mail Binnen 24 uur reactie